Ett sideboard av väderpinad planka…

Nu har vi rensat undan en hel del efter bygget och till min förtjusning så hittade jag en lång planka som lekat ute och fått väderpinat utseende. Hjärnan började spinna på en gång och jag begav mig till det stora varuhuset och köpte metallben. Några skruvar och ben senare så blev det ett hallbord, härligt med den slitna känslan tillsammans med metallbenen. Det är så galet kul att snickra och jag har massor av idéer till andra saker, hittade nämligen mer väderpinade plankor. Det är så skönt att snart allt jobb med huset är över så man bara kan få göra det roliga. Dvs snicka möbler och inreda…

Det inhandlades även en murgröna som jag satte tillsammans med orkidéen och en ljusstake, som man aldrig kan få för många av.

Missa inte utlottningen som har sin sista dag i morgon där en ljuskopp från Maria Holmberg lottas ut.

7 kommentarer

Filed under Blommor, Hall, pynt, pyssel

7 responses to “Ett sideboard av väderpinad planka…

  1. Det där är bland det finaste sideboardet jag sett!🙂 Vilken smart idé att använda en gammal planka som bordsskiva. Jag gillar de fina sakerna du ställt på det också. Murgröna är en av de vackraste växterna tycker jag. Kram på dig!

  2. Jättefint sideboard du har gjort, vad duktig du är!

    Ha en skön torsdag.//Lissen

  3. Bordet blev superfint! Den idén ska jag komma ihåg!

    Kram Linda

  4. Enkelt snyggt o stilrent! Men ändå med charm – I love it!!

  5. Det blev verkligen jätte fint! Även jag har fyndat lite vindpinat material, men jag gjorde budskapsbrädor på temat jul istället🙂 Ha en fin helg! KRAM

  6. Vad fint du har gjort!

    Kram Amanda

  7. Så vackert, det är helt underbart med plankan! Och fina grejer ovanpå också, en riktig stämningshöjare.

Kommentera

