Fult

 

Nu har vi påbörjat fotograferingen. Till en början gjorde vi svart/vit exponering på fotopapper i framkallningsrummet, se bilderna nedan på en kvist i svart/vitt. Sen har vi varit ute och fotograferat sådant vi tycker är fult. Mitt bidrag landade på LO:s reklamkampanj som jag har väldigt svårt för eftersom man smutskastar andra. Det är inget jag tycker man ska syssla med vare sig i vardagen eller politiken. Att det dessutom är ett fackförbund som förordar ett enda parti tycker jag är väldigt konstigt. Eftersom det finns ett flertal medlemmar hos LO som röstar på andra än Socialdemokraterna. Ska man då använda deras pengar till detta?

Sen har vi gjort kollage. Lyckats knåpa ihop tre stycken. Första kollaget ifrågasätter om verkligen alla föräldrar oavsett inkomst ska få barnbidrag? 

Svart/vit exponering i mörkerrum på fotopapper nedan:

Stannade även kvar på kvällen i skolan och slängde på massa färg… jättekul att bara freaka ut lite och se vad som händer med bilden. Ska nog skriva lite ord nere i vänsterkant oxå. Men det får bli lite senare.

Det var det jag hunnit med denna veckan… ha det så bra så länge!

Kram

 

 

 

 

5 kommentarer

Filed under Foto, Konstskola, Tavlor

5 responses to “Fult

  1. Niklas

    Kollage-bilden i mitten med salladsbesticken var ju apball!

  2. Signe

    guuud så fina grejer, hade jag tillräckligt med pengar att erbjuda dig skulle jag vara en mycket intresserad köpare!

  3. Snyggt!!🙂
    Är den längst ner målad altså?

Kommentera

