Nya livet i ateljén

Nu är snart första veckan på Eskilstuna folkhögskola och Konstlinjen avklarad. Veckan har bara sprungit iväg, vi har mestadels fått reda på rutiner och andra bra saker att veta men vi har även hunnit vara på Picassos utställning i Grafikens hus i Mariefred, fått en guidad visning av porträttsamlingen i Gripsholms slott och idag har vi haft konsthistoria hela dagen. Det är otroligt inspirerande och jag suger i mig all kunskap jag kan.

Ville bara dela med mig av en del av skolan. Det kliar i fingrarna så fort man kommer in i de inspirerande miljöerna. Skolan ligger i Gamla Volvo BV:s lokaler som är nyrenoverade med 7 meter upp i tak och stora takfönster i varje arbetsrum. Skolan har haft sitt säte här i Munkellstadens lokaler under fyra år så det är otroligt fräscht.

Min nya arbetsplats

Keramiksalen

Utöver ateljén och keramiksalen finns även ett stort fotorum, snickarverkstad och grafiksal. Längtar till att få pröva på alla nya material och sätt att arbeta på.

Det var allt för mig idag! Sov gott och ha det så bra!

1 kommentar

Filed under Konstskola

One response to “Nya livet i ateljén

  1. Jag hade totalt missat vad du ska pyssla med i höst. Vad kul att få se bilder från din skola! Trevlig helg! Kram Anna

Kommentera

