1+29=30

Idag har min älskade son fyllt 1! Det är sanslöst vad tiden går och dessutom lyckades vi få samma födelsedag. Det var så mysigt när alla sjöng ja må de leva och vi kramade om varandra. Det är riktig kärlek att få dela såna glädjestunder tillsammans och det hoppas jag att vi får göra många födelsedagar framöver.

Vid födelsedagar är det alltid kul att duka men lite annat porslin, så idag åkte min sambos farmors kaffekoppar fram och även finsilvret.

Tycker det är underbart med alla människor som kommer och gratulerar, det enda som är synd med kalas är att man alltid känner sig så otillräcklig och aldrig hinner man riktigt prata ordentligt med alla som är där. Men jag hoppas att de som kom hade trevligt. Jag hade iaf. en toppendag förutom att min sambo var helt färdig som artist så jag var tvungen att ringa mamma och mormor och fråga om hjälp med kalaset, för sanning att säga så hinner man inte så mycket med två små barn. Tack gode gud för att jag har så härliga hjälpsamma människor omkring mig. Och tack alla för en härlig dag!

Sommartårta och vaniljbullar stod på menyn. Sommartårtan var fylld med grädde, maränger, jordgubbar och chokladsås och vaniljbullarna hade mormor bakat.

Nu kommer lite bilder på de fina presenterna:

Vackra ljuslyktor i keramik från Maria Holmberg. Jag blir alldeles tårögd när jag tittar på dem för jag tycker de är så fina.

   

Superfina smycken!

   

 

En underbar passionsblomma… jag ska verkligen kämpa för att hålla den vid liv.

  

Vitlökspasta och apelsin och rosmarin sås från oil&vinegar, en vacker bok från 1949 om konstnären Isaac Grünewald. Blir bara till att läsa på inför höstens konststudier.

Önskar er alla en mysig söndagskväll och ta hand om er! KRAM

Lämna en kommentar

Filed under Blommor, Dukning, Födelsedag, vackra saker

Kommentera

