Tips 2: Enkelt sätt att förändra med tyg

I och med att vi endast har vita väggar i hela huset kan det vara kul med lite färgklickar här och var. Jag stormtrivs med att väggarna är vita för då kan jag ändra om när som och blir inte lika låst vid en färgskala. Även om jag verkligen älskar vackra tapeter, men ska jag vara riktigt ärlig så tröttnar jag alldeles för fort för att lyckas tapetsera upp något på väggen.

Så för att få in lite färgklickar i sonens rum har jag här fäst ett Joseph Frank inspirerat tyg från Åhléns i bakkant på hyllan. Denna hylla är EXPEDIT från IKEA som jag köpte i fredags.

Tyget klippte jag och sonen ut efter hyllans storlek, därefter fäste vi tyget med hjälp av maskeringstejp. Anledningen till det, är för att jag inte ville ha några märken på hyllan och det är lättare att byta tyg om man fäster det med maskeringstejp. Annars går det oxå bra att använda häftpistol.

Tyvärr så är bilderna något mörka, det är för att ljuset inte ville infinna sig denna dag. Men ni får hålla till godo ändå.

Bilder: Helena Nord

Lämna en kommentar

Filed under Barnrum, pyssel, Uncategorized

Kommentera

