Jag erkänner….

Jag är helt värdelös på att vattna blommor! Jag älskar blommor men det är en liten djävul inom mig som gör att jag har så svårt för att vattna dem.

Även fast jag inte vill det så börjar jag inse så smått att växter som inte kräver så mycket pyssel och vattning är vad jag ska ha hemma. Så favoritblommorna är Orkidéer, tjockbladade blommor och lökar i alla möjliga former. Jag är dessutom helt katastrofal på namn så jag har redan glömt bort vad blomman på bilden nedan heter. Men den står i köksfönstret i allafall och kräver inte särskilt mycket vatten! Helt perfekt för mig! Kram på er!

4 kommentarer

Filed under Blommor

4 responses to “Jag erkänner….

  1. Charlotte

    Hej gumman!

    Hmm, ser ut som doftranka. Såna har jag också lite här och där, och orkidéer såklart som man gladeligen kan glömma bort lite då och då. 🙂

    Vilken mysig blogg du har. Ska kolla in här lite och söka inspiration. Har kört fast med inredningen här hemma!

    Förlåt att jag inte har ringt tillbaka förresten. Vi är fortfarande dåliga men till nästa söndag borde vi verkligen vara friska och fit for fight för pulkabacken. Allt bra med er annars?

    Puss & kram

    • Tack söta du vad glad jag blir!
      Men du har ju verkligen supersnyggt hemma. Vi håller tummarna för att kunna träffas nästa helg. Jag har också ledgat i helgen, tror dock att jag står på benen nu. Har precis vaknat och inte riktigt hunnit känna efter, jag passar på att surfa lite när K ändå är hemma nu på morgonen och är med barnen.
      Puss och kram
      Helena

  2. Åh, det där med blommor. Vad gör man för fel? Älskar växter, men jag förstår inte hur jag lyckas ha ihjäl dem hela tiden? Sitter ju hemma och pluggar hela dagarna, så jag har ju all tid i världen att ”prata” med dem. Tror mig dock kunna skylla på drag i fönstren…

  3. Tycker också att det ser ut som en doftranka. Här går det i perioder det här med blomskötseln ett tag var jag supernoga och de mådde prima allihopa nu ser de inte fullt så glada ut… Ska snart sätta om dem och har lovat mig själv (och blommorna) en nystart då!

Kommentera

