Perfekt pyssel med barnen

Under en gråmulen dag tog jag fram lite gipsbindor som legat och väntat i pysselskåpet i flera år på att bli använda. Tanken var att jag skulle gjort en gipsavgjutning av en kvinnokropp men det blev aldrig av.

Nu kom de perfekt till pass när jag och min tvååring gjorde en väggdekoration.

Vi började med att klä in ett stort fat i plastfolie och därefterklippte vi korta gipsbindor som vi blötlade och fäste på fatet.

Efter att gipset torkat så tog vi bort det försiktigt från fatet och plasten. Jag band även ett ganska grovt snöre runt för att kunna fästa på väggen, i snöret stack jag ner en liten rönnbärskvist.

Efter mycket geggande och många skratt blev det denna skapelse, ser nästan ut som en snöboll. Edvin har gjort nästan hela, jag har bara lagt några gipsbindor på de ställen där det saknades för att täcka in hela fatet. Som sagt ett superkul, geggigt och härligt pysseltips till er från mig!

Bilder: Helena Nord

Lämna en kommentar

Filed under pyssel

Kommentera

