Enkelt pyssel…

Min svärmor fyllde år i torsdags, men tyvärr kunde inte jag och äldsta sonen gå eftersom han fortfarande har en magsjuka som hänger sig kvar från Egypten.

Så vi var hemma och pysslade istället. Edvin målade en teckning som vi gav bort i present till farmor.

Av en uräten After Eight förpackning gjorde vi en presentlåda att lägga teckningen i.

Kort beskrivning på hur vi gjorde:

Efter att du ätit upp alla After Eight *ler*, tar man dubbelhäftande tejp och fäster på alla kanter.  Det går superbra med lim också, men jag föredrar tejp, för då slipper man kladda.

sen är det bara att fästa ett fint papper, tidningsutklipp eller bild på förpackningen. Jag tog ett inslagningspapper som jag klistrade på.

Vips så har du en fin presentförpackning.

Bilder: privata

1 kommentar

Filed under pyssel

One response to “Enkelt pyssel…

  1. Smart! Hoppas svärmor blev glad och att sonen kryar på sig!

    Kram
    Karolina

Kommentera

